Tiden går...

Tiden går så himla fort! Nu är det bara 8 dagar kvar tills vi sticker till Hammamet. Här hemma är det kallt och regning, även om solen verkar försöka göra sig synlig just nu.... Men det ska bli så skönt att få åka bort en vecka. Slippa alla måsten för en stund. Det lustiga är ju att så fort man (läs: jag) åker hemifrån så saknar jag precis allt det där som är så jobbigt alla vardagar. =)
I vilket fall så tillbringade jag och Ella hela lördagen i skogen. Pudelklubben hade anordnat MH (mentalbeskrivning hund) som egentligen skulle gå av stapeln i Nynäshamn, men där hade markägaren lovat folk att jaga bock. Så MHt var flyttat till Botkyrka Brukshundklubb. Nära och bra blev det. =) Klockan 07,30 skulle vi samlas, Ella var naturligtvis första hund ut och jag var så nervös att knäna skallrade. Jag hade ju inte nån koll på vad som skulle hända. Visserligen hade jag försökt läsa en massa, men det är ju inte riktigt samma sak.
Nåväl, först ut var vi. Bra gick det och kul som 17 var det. Många moment, och Ella reagerade i stort sett som jag trodde. Hon blev mer rädd för spöken än vad jag trodde hon skulle bli. Hon försvann skällande bakom mig, och jag trodde hon försvann till skogs. Men enligt publiken stod hon kvar bakom mig och sökte skydd där. Mammas flicka. =) Hon reagerade ävern på skotten, även om det inte var så att hon blev rädd. Men som en av figuranterna sa efteråt, hon såg inte rädd ut. Det var mer som hon undrade vad som lät, hon hade aldrig hört riktiga skott förut. Bara smällare och raketer.
I vilket fall var hon precis så cool som jag trodde, min tjej. =) En tjej i publiken tyckte att hon hade så härlig av- och påknapp. Första momenten var ju fulla av röj, där visade hon hela sitt glada register av skall och skutt. Sen skulle hon vara passiv i tre minuter, där trodde jag hon skulle fortsätta röja. Men hon satte sig med en suck. =) Snuttan.
Så fort jag hinner och orkar kommer jag lägga upp hennes protokoll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0