Kantareller =)

Släpande ut sambon och hundarna i skogen idag. Hundarna behövde jag inte direkt släpa, men sambon var lite mer motsträvig... ^^ I vilket fall kom vi till skogen. Härligt var det, lagom varmt, inga mygg och inte speciellt mycket med andra människor. Några som plockade blåbär bara. Vilket vi inte gjorde, eftersom jag inte tagit med nått att plocka i! Vad tänkte jag på???
Men vi hittade lite kantareller! Eller rättare sagt, mycket kantareller! ^^ Allt är väl relativt, men eftersom jag aldrig hittar gula kantareller så anser jag att det vi hittade var mycket. Ungefär en halvliter var det väl...orensat då. Tur att man alltid har påsar till hundarna med sig, annars hade jag inte haft nått att lägga svamparna i.
Ska vara lite bättre förberedd nästa gång vi knallar i väg... En korg är ju inte helt fel. =) Och Bobos väska.. Han blir så trött av att hoppa i blåbärsris och mossa. Och när han blir trött får han ont, och då är det bara att bära honom som gäller. Så det blev ganska mycket bära på hemvägen, eftersom jag inte tänkt på att ta med väskan heller! Att jag aldrig lär mig sånt? ^^ Tur att han inte är så stor... Men 4,8 kg väger det med efter en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0