Julen över, och nya året snart här!

Tänk.. julen är redan slut! Vardagen här, tills nästa stora helg då. :) Men iaf. Vad snabbt det gick... Själva julaftonen var lugn och stilla här hemma. Bara mamma och jag. Barnen (kan man säga så fast de är vuxna? :)) var hos sin far, och Conny jobbade. Skönt var det faktiskt att bara få vara. Sen på juldagen kom Rolle, Stina och Leo hit på lite mat, knytkalas variant. Alla barn fick julklappar. Jag fick faktiskt en present men ingen julklapp. Det var noga att poängteras. :) En himla massa ljus var det iaf. Sånt jag älskar, men inte de.. Toppen för mig! :)
Hm.. jag har inte berättat att Alex flyttat hem igen? Gick inte så bra där i norr ensam. Så hon har kommit hem till mamsen för att ta nya tag. :) Inte helt fel att få hem henne, har saknat henne väldigt när hon var där borta.
Vi, hon och jag, har iaf roat oss med att kolla in mellandagsrean en del. Handlat lite, för att lämna tillbaks och byta och krångla lite. :) Men lite fynd har vi gjort, och roligt är det att gå i affärer med henne. <3
Till nyår blir det väl lite mat och gott här. Sen försvinner iaf Alex på fest. Hur Ante gör vet jag inte.. Det visar sig så småningom! Själv blir det väl till att trösta rädda djur runt 12-slaget. Begriper inte varför smällandet får fortsätta. Det har ju redan börjat, och därmed är det väldigt svårt att gå ut på kvällarna med lillen. Han är ju så himla skotträdd! Och katten ska vi inte prata om. Han ligger mest under sängen och trycker när smällandet börjar. Så han har tillbringat de senaste dagarna där alltså. Nattetid och mornar kan han gå runt, men så fort ungj***arna vaknat så börjar det igen! En förbannelse när man har rädda djur. Skulle ju gå att leva med om det endast var 12-slaget det handlade om...
Nåja, året är nästan slut och med lite tur även smällandet. Så slipper vi det fram till påsk eller så! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0