IKEA

IKEA är ett väldigt lömskt ställe... Var ju där för ett par dagar sen, samma kväll kommer dottern på att hon också vill (äntligen) ordna till sitt rum lite. Och vad passar bättre än en ledig lönefredag att åka dit? När det bestämdes var det inte varmt... jo det var det, men inte såå varmt att nån (läs jag) insåg att det skulle bli plågsamt att bygga möbler...
På fredag åker vi dit iaf, hon och jag, mamma-dotterutflykt. Tjo hej... Innan vi kom ner till Box-delivery hade vi FEM vagnar med möbelkartonger... Några som spårade ur? Nej då... En liten solkurva på IKEA-vägen kanske... Conny höll på att mörda oss när vi kom hem. Allt som redan fanns i rummet skulle ju skruvas ner, plockas ihop, kastas ut eller säljas. Och det skulle helst ske på 1,5 timme... Gick inte så bra va...
Vi slet som djur, så kom leveransen med många fler kartonger än vad jag kunde minnas... Ändå fattades det två. Konstig matte där med. Fast de två kartongerna som fattades fick vi lite senare, de hade glömts kvar på IKEA. I vilket fall så tror jag inte att några har slitit så som vi har gjort denna helg... För som pricken över i hade jag ju bjudit mamma och svägerskan på middag idag söndag. Då skulle ju helt hemmet se någorlunda beboligt ut...
Nåja, vi lever allihopa, lite trötta och slitna kanske. Men det blir nog fint i rummet när allt är på plats. Och loftsängen gick väldigt fort att sälja. Den var borta på bara några timmar. Skönt var det, för den tog mycket plats även när den var nedmonterad.
Jag har tur som har en vecka och några dagar till med semester. Conny tycker nog att det är tur att hans semester är slut, så han slipper vara med på fler dumheter! =)

Kommentarer
Postat av: uppdragmamma

Strategi strategi...

om man köper det man redan kan bygga i hop så går allt så mycket fortare.

Kan sätta ihop en benno cd pelare hur fort som helst ;-) och billy hyllorna är ju samma sak hehe*

2008-07-28 @ 08:13:55
URL: http://uppdragmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha... skulle ju vara ett sätt förstås! Ska tänka på det nästa gång... ^^

2008-07-28 @ 09:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0