Snö! Fast inte så länge...

Idag snöade det! Riktigt ordentligt ett tag. Det till och med låg ett tunt lager kvar på marken. I flera minuter... =) SMHI har varnat för minusgrader, och slår det till nu blir det glashalt...
Jag släpade i väg mamma till IKEA idag. Det var så trist väder ute, och jag skulle ändå till Kungens Kurva. Till Zoo Varuhuset. Så jag hörde med henne om hon hade lust att ta en sväng på IKEA, och det hade hon. =)  Tyvärr var vi inte de enda som kommit på den idén.. Det var nästan omöjligt att få en parkeringsplats i garaget, men vi hittade en till slut. Lääängst bort från ingången, men det var ju tak iaf. Hade inte lust att skrapa eller borsta när vi skulle hem. Om vädret mot förmodan skulle slagit om rejält. Vi hittade inte nått speciellt, men lite mer ljus blev det. Och en fika och några mjukisdjur till hundarna. =)
Igår var jag och Ante ner till Järnia och hörde oss för om de kunde tänka sig en praktikant två dagar i veckan hela nästa termin. Och det kunde de! =) Så från vårterminen ska Ante tillbringa mån- och tisdagar nere på Järnia. Jättekul att slippa Hittegods äntligen. Det kan ju vara bra att testa lite annat av verkligheten! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0