Bio

Vi har varit mycket på bio de senaste veckorna. Jag fick flera biljetter med "kort datum" och Ante vann två med nästan lika kort datum på skolan. Alex tog tre direkt och gick med kompisar. Men själv har jag gått med Conny och Ante, antingen tillsammans alla eller med bara den ena av dem. =)
Först såg jag "Yes man" med Jim Carrey. Den var så där, inte så rolig som jag trodde. Sen såg jag "Australia", och den var jättebra! Fast tydligen gillar inte australiensarna den... =) Den var kanske lite klychig men vadå. =) Och i går kväll var jag och Ante och tittade på Valkyria. Den var så bra, men väldigt tung på slutet... Alltså den handlar ju om andra världs kriget, och om en grupp som försökte mörda Hitler. Och om man kan lite historia så förstod man ju ganska snart hur det skulle sluta. Men det blev väldigt tungt ändå. Och inte kommer jag ihåg nått om detta från historialektionerna i skolan? Har jag bara sovit just då, eller pratas det inte den biten?
Nåja, se filmen iaf! Både Valkyria och Australia rekomenderar jag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0