Bobo

Min lilla skrutt! Han är verkligen en riktig skräphund, men en högt älskad liten skräphund! =) Vi var till sjukgymnasten igår, för att höra hur vi ska göra för att hjälpa lillen till ett bättre liv. För det har ju visat sig att förutom allergier och Cushings har han ju även HD på höger ben! När jag pratade med veterinären lät det på henne som om hon gav Bobo en dödsdom. Inget mer springande och lekande, inget mer promenerande och än till medicin per dag.
Men enl sjukgymnasten kan han bli så bra att han får leka igen, får springa med de andra hundarna och ha kul! Utan kul i livet, vad ska man då med livet till? Men det kostar både tid, pengar och energi från oss i familjen. För nu är han konvalecent i minst 6 veckor. Under den tiden ska han simma 3 ggr i veckan hos Hundkuranten, han ska ha massage och streching och jag måste köpa en Novafon. Dessutom ska han gå ungefär sju tjugo minuters promenader per dag, och 2x10 min om dagen ska han promenera med viktband på det dåliga benet! Mycket pengar kostar det, och mycket av min tid. Men det är han värd min lille älskling! Och förhoppningsvis slutar detta med att vi tillslut har en hund, som fortfarande måste träna för att hålla höften i skick, men dessutom får ha lite roligt i sitt liv!!
Och så är det himla skönt att Ella är en sån frisk och glad jycke som hon är! Inga större problem där, som tur är. *ta i trä* Fast det känns lite som om hon kommer på undantag eftersom det hela tiden är så mycket pyssel med Bobo. Fast Alex kan ju ta hand om henne... fast det svider ändå i mitt dåliga samvete...

//Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0