Vårväder i går

Efter ett par dagar med massor med minusgrader, blev det helt plötsligt vår i går! Härligt väder med sol som tillslut tog sig genom molen. Härligt! Första dagen med vår, fast det bara var den 17 februari.
Jag tog med mig vovvarna på pudelträff och korvgrillning i Mölleskogen. Jag tror det var nånstans mellan 20-25 pudlar i olika storlekar med. De flesta var små, men det brydde sig inte Ella om. =) Bobo fick gå lös hela tiden, honom har jag ju koll på. Ella släppte jag inte förens ganska mycket senare, när korvgrillningen startat ordentligt. Henne har jag inte järnkoll på, så jag ville att hundarna skulle lugna ner sig lite innan hon, kvicksilvret, släpptes lös. Fast jag hade inte behövt oroa mig. Hon skötte sig så fint så! =) Hon agerade lektant ett tag, hon tog en pinne och kutade för livet med ett helt flock av andra puslingar efter sig. Såg härligt ut. Till och med Bobo, som inte brukar leka med hundar han inte känner, var med och sprang och försökte ge Ella ett tjyvnyp.
Så många pudlar, en del kände varandra och andra kände ingen. =) Som mina då. Men inget gruff blev det. Alla tikar och hanar hälsade och funkade himla bra. En del av tikarna blev griniga efter intensiv uppvaktning av firare, men det löstes också utan större tjafs.
Det var med andra ord en himla bra dag ute i solen, med glada hundar och sedemera väldigt trötta hundar när vi väl var hemme igen! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0