Blåbär

Igår var vi i skogen igen, lite mer förberedda. Så det blev lite blåbär plockade. Fast jag fick bara ihop sisådär två liter, för sen öppnade sig himlen och det började vräka ner. Vi stod en stund under en gran, och väntade på att det skulle gå över. Granen stod väl mot lite men vi blev ändå dyngsura. Tillslut beslöt vi oss för att knalla till bilen ändå, hundarna ville ju ändå inte stå under trädet så de var som blöta disksvampar. ^^ Nåja hem kom vi, med bär och en massa fästingar... Mindre kul men sånt får man ta i skogen. Det var bara att sätta sig och plocka på hundarna när vi kom hem. Och torka... Bobo frös som 17. Så det var bara att ta det först innan man kunde hoppa in i duschen själv. Jag hade bara en fästing... gissa vart? Det var det äckligaste jag vart med om på länge! Visserligen satt den inte fast, utan kröp runt... Men i trosorna var den.... ÄCKLIGT!
Idag kommer mamma hem från Åbo igen. Hoppas allt gick bra för henne. Själv ska jag städa... Hur kul låter det då? Och så ska jag göra blåbärspaj så klart!  =) Som tröst, det blir bra. =)

Kommentarer
Postat av: uppdragmamma

Kul att du börjat blogga lite mer!

Blllllllllä för fästingar, jag hoppas det inte vandrar upp så många norr över =S

2008-07-19 @ 10:21:08
URL: http://uppdragmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jo jag försöker! =) Men det hinns lixom inte med när jag jobbar...

Var glad så länge ni slipper de äckliga små krypen! De är så äckliga att det inte går att beskriva...

2008-07-19 @ 18:14:17
Postat av: uppdragmamma

Allt som bits är snuskigt!

Och andra otäcka varelser som försöker ta mitt blod...

2008-07-19 @ 19:26:27
URL: http://uppdragmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0