Veterinärbesök

Jag hade bokat in en tid hos veterinären idag, till Ella. Den bortglömda vaccinationen hade gjort sig påmind, och eftersom det är kurs från nästa vecka så var det ju verkligen dags tyckte jag. Går tidigare från jobbet för att hinna till tiden jag fått. När jag hämtar Ella ser jag att hennes högra ögra är alldeles igenkladdat av var, har aldrig sett så mycket var i ett hundöga! Fanns inte mycket annat att göra än ta hunden och åka, och som tur var hade veterinären en tom tid precis när Ellas vaccinationstid var inbokad! Så det blev ett riktigt doktorsbesök istället för stick hos sköterskan.
Ella har ju alltid haft "en tendens till entropion" (innåtrullande ögonlock), och nu har tydligen tendensen gått över och det har blivit entropion "på riktigt". Hennes ögonlock måste alltså opereras, så att inte ögonfransarna går in i ögat. Och det ska göras på onsdag nästa vecka om svullnad och inflammation har lagt sig ordentligt. Är hon fortfarande svullen kommer hon sederas och så syr veterinären fast ögonlocken i rätt läge provisoriskt så att det kan läka och svullnaden lägga sig ordentligt. Jobbigt jobbigt!
Stackars hund vad ont hon måste ha i sitt öga! Som tur är, om man kan säga så, är "bara" det högra ögat inflammerat. Men eftersom det blir operation så fixar vetten till båda ögonen så vi slipper komma tillbaks om ett halvår för det andra ögats skull. Hoppas det blir bra för tösen nu!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0