Semester

Nu är jag inne på min andra semestervecka... Tiden bara rusar iväg! Veckan i Jämtland är redan avklarad. Kom hem i går kväll. Tror nån lurat mig på minst ett par dagar! =)
Det var iaf underbart där uppe. Campingen var jättefin, låg väldigt högt upp med en underbar utsikt. Sen var ju Anna och Kjell, ägarna, väldigt trevliga och campingen välskött och sånt gör ju inte saken sämre eller hur?
Vi, Conny, jag och hundarna, har promenerat i skogarna, varit på auktion, tittat på sevärdheter och hälsat på Mia och hennes familj. Vi har även tittat på Alex lägenhet! Det var lite kul faktiskt, att hon fick ett erbjudande när vi var där uppe så vi kunde kika och fota lite. En etta på 32 kvadrat med kokvrå. Men lägenheten är lixom i vinkel så det blir nästan som två rum iaf. Vädligt fin och mysig första lägenhet tycker jag. Stort badrum, väldigt bra. =)
Mia var på sjukhus när vi var där, stackarn har ju varit sjuk hur länge som helst. Men nu är hon opererad, och verkade vara på bättringsvägen, äntligen! Jag tror till och med att hon blev utskriven igår? I vilket fall så var vi upp på sjukhuset två gånger och träffade henne och familjen. Första gången var båda pojkarna med Johan, andra gången var det bara lille söte William. =) Vad stor Sebastian hade blivit! =O Det är ju mer än ett halvår sen vi sågs, och det märktes på den stora kille. Fast han var lika charmig, även om det började med tårar och skrik. =) Han gillade inte att mamma hade besök av moster, när han kom dit... och inte blev det bättre av att pappa var tvungen att ta hand om lillebror... Fast tillslut var alla lugna och glada igen. Och jag fick ta hand om Wille. =) Sötgrisen. =) Han jollrade och pratade, log med hela ansiktet. Så söt. Fick tom byta blöja på honom.. och hur länge sen var inte det??? Men jag tror blöjan hamnade rätt iaf. =) Första gången var vi där på sjukhuset ganska länge, och stackars Mia såg helt färdig ut innan vi hade vett att gå. Andra gången gick det snabbare, för då skulle hon få gå hem på permis. =)
Så har vi varit till Hoverberg och tittat på grottan... Jag har ju en tendens att glömma att jag är höjdrädd och avskyr trappor.. Och naturligtvis var där både höjder och trappor, gallertrappor dessutom... Värsta sorten! Men jag kom ner för dem, även om knäna skallrade i flera timmar efteråt! Vackert var det iaf i grottan, men bilderna är bara sådär... Efter grottbesöket åkte vi upp på utsiktsplatsen och fikade. Väldigt vackert det med, inga trappor för jag nekade kliva upp i tornet... Och utsikten var alldeles underbar.
En massa mer har vi gjort, men jag har redan glömt vad... Finns bilder dock, så ni får väl kika på dem!


Kommentarer
Postat av: uppdragmamma

Jo då jag är hemma igen.



(Och blöjan hamnade rätt, det är nog svårt att misslyckas med det om man inte vänder den bakofram då haha)

2009-07-23 @ 11:15:06
Postat av: Åsa

Skönt att du är hemma. Och man vet aldrig vad som kan hända med såna däringa blöjor... =)

2009-07-25 @ 19:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0