Jobbigt


I tisdags var jag med Fabian till veterinären för att slipa ner hans framtänder, som helt plötsligt blivit för långa... De gjorde en grundlig undersökning av honom, men hittade inga andra fel. Det är ju lite konstligt att ett nästan 4½ år gammalt marsvin får fel på tänderna, men tydligen så händer det. Det veterinären INTE sa när jag hämtade Fabbe var att jag skulle tvångsmata honom... utan det enda hon sa var att han har nog ont nu men kommer börja äta själv så småningom. När han fortfarande inte börjat i går, fredag, rngde jag tillbaks och då rekommenderade veterinären nått som heter Critical care, tydligen väldigt bra för att få igång marsvin igen. Men inte funkade det på min lille kille... =( Inget han ville ha inte. Spottade ut när jag försökte tvinga honom.
Så idag har vi varit till Djurkliniken Roslagstull. Där röntgade de honom, men hittade inget annat än gaser.. Vilket iofs inte alls är bra, utan det har han ju eftersom han inte äter. Och han äter inte för att gaserna gör ont. Enkelt förklarat då. I vilket fall fick han vätska och smärtlindring. Och jag fick en massa med mig hem som jag ska ge honom... Metacam mot smärtan, minifom mot gaserna, sen fick han två andra mediciner som skulle vara så bra så. Jag hoppas bara att det hjälper... För annars har jag snart inga marsvin alls... =(
Min stackars lille Fabian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0